Logo eprints

Items where Subject is "H Social Sciences > HF Commerce"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Date | Item Type
Jump to: B | C | D | F | G | P | R | Z
Number of items at this level: 30.

B

Bonollo, Michele and Crimaldi, Irene and Flori, Andrea and Gianfagna, Laura and Pammolli, Fabio Assessing financial distress dependencies in OTC markets: a new approach by Trade Repositories data. EIC working paper series #10/2015 IMT Institute for Advanced Studies Lucca

C

Calderini, Mario and Giannaccari, Andrea Standardisation in the ICT sector: The (complex) interface between antitrust and intellectual property. Economics of Innovation and New Technology, 15 (6). pp. 543-567. ISSN 1043-8599 (2006)

Cambini, Carlo and Giannaccari, Andrea Il matrimonio Telecom-Telefonica, tra reti alternative e scenari di separazione. Mercato Concorrenza Regole (2). pp. 277-302. ISSN 1590-5128 (2007)

Cambini, Carlo and Giannaccari, Andrea Le telecomunicazioni nell’era della convergenza tra nuove regole e apertura del mercato. In: F. Pammolli, C. Cambini, A. Giannaccari (a cura di), Politiche di liberalizzazione e concorrenza in Italia. Proposte di riforma e linee di intervento settorial. Prismi . Il Mulino, Bologna, pp. 103-142. ISBN 978-88-15-11883-7 (2007)

D

Distefano, Tiziano and Riccaboni, Massimo and Marin, Giovanni Global Virtual Water Trade: integrating Structural Decomposition Analysis with Network Theory. EIC working paper series #8/2014 IMT Institute for Advanced Studies Lucca

F

Foschi, Rachele and Riccaboni, Massimo and Schiavo, Stefano Missing Links in Multiple Trade Networks. EIC working paper series #5/2013 IMT Institute for Advanced Studies Lucca ISSN 2279-6894.

Foschi, Rachele and Riccaboni, Massimo and Schiavo, Stefano Preferential attachment in multiple trade networks. Physical Review E, 90. 022817. ISSN 1539-3755 (2014)

G

Giannaccari, Andrea Calcio, diritti collettivi e ritorno all'antico. Storia a lieto fine? Mercato Concorrenza Regole (3). pp. 487-520. ISSN 1590-5128 (2006)

Giannaccari, Andrea Il caso GE-Honeywell. Mercato Concorrenza Regole, 1. pp. 141-150. ISSN 1590-5128 (2006)

Giannaccari, Andrea Il caso Glaxo. Mercato Concorrenza Regole (2). pp. 364-374. ISSN 1590-5128 (2006)

Giannaccari, Andrea Il caso Glaxo e le importazioni parallele. Mercato Concorrenza Regole (3). pp. 557-563. ISSN 1590-5128 (2006)

Giannaccari, Andrea Il caso Leegin. Mercato Concorrenza Regole (2). pp. 339-348. ISSN 1590-5128 (2007)

Giannaccari, Andrea Il caso Lega Calcio. Antitrust e vendita collettiva dei diritti TV su manifestazioni sportive. Mercato Concorrenza Regole (1). pp. 139-146. ISSN 1590-5128 (2010)

Giannaccari, Andrea Il caso Wanadoo. Mercato Concorrenza Regole (1). pp. 109-118. ISSN 1590-5128 (2007)

Giannaccari, Andrea Le linee direttrici sugli accordi di cooperazione orizzontale: quid novi? Mercato Concorrenza Regole (2). pp. 361-376. ISSN 1590-5128 (2010)

Giannaccari, Andrea Single entity theory ed immunità antitrust: il caso American Needle. Mercato Concorrenza Regole (2). pp. 323-328. ISSN 1590-5128 (2010)

Giannaccari, Andrea Standard e protocolli: al crocevia tra definizione e monopolizzazione del mercato. Mercato Concorrenza Regole (1). pp. 21-53. ISSN 1590-5128 (2004)

Giannaccari, Andrea Translation: La moderna biblioteca d’Alessandria. Il progetto «Google Books» e il sindacato antitrust, by Rudolph J.R. Peritz, Marc Miller. Mercato Concorrenza Regole, 1. pp. 63-75. ISSN 1590-5128 (2010)

Giannaccari, Andrea Translation: La politica della concorrenza in epoca di crisi by John Fingleton. Mercato Concorrenza Regole, 1. pp. 7-22. ISSN 1590-5128 (2009)

Giannaccari, Andrea Translation: La sorte del monopolio al vaglio antitrust. Dubbi e prospettive interpretative dal fronte nord-americano, by Rudolph J.R. Peritz. Mercato Concorrenza Regole (3). pp. 469-478. ISSN 1590-5128 (2009)

Giannaccari, Andrea Translation: Tutela della concorrenza e tutela dei consumatori. Due fini confliggenti? by Heike Schweitzer. Mercato Concorrenza Regole (2). pp. 384-389. ISSN 1590-5128 (2009)

Giannaccari, Andrea Volo Alitalia verso il mercato. Turbolenze con le agenzie di viaggio. Mercato Concorrenza Regole (1). pp. 85-98. ISSN 1590-5128 (2003)

Giannaccari, Andrea and Colangelo, Giuseppe Strategie commerciali e politiche antitrust nel trasporto aereo. In: A. Macchiati, D. Piacentino (Eds.), Mercato e politiche pubbliche nell'industria del trasporto aereo. Il Mulino, Bologna, pp. 209-261. ISBN 9788815113450 (2006)

P

Pammolli, Fabio Modelli e strategie di marketing. Economia - Textbooks . FrancoAngeli. ISBN 9788846463807 (2005)

Pammolli, Fabio and Fu, Dongfeng and Buldyrev, Sergey V. and Riccaboni, Massimo and Matia, Kaushik and Yamasaki, Kazuko and Stanley, H. Eugene The growth of business firms: Theoretical framework and empirical evidence. Proceedings of the National Academy of Sciences, 102 (52). pp. 18801-18806. ISSN 1091-6490 (2005)

Pammolli, Fabio and Orsenigo, Luigi and Riccaboni, Massimo Technological change and network dynamics: Lessons from the pharmaceutical industry. Research Policy, 30 (3). 485 - 508. ISSN 0048-7333 (2001)

R

Riccaboni, Massimo and Schiavo, Stefano Stochastic Trade Networks. EIC working paper series #1/2013 IMT Institute for Advanced Studies Lucca ISSN 2279-6894.

Riccaboni, Massimo and Schiavo, Stefano Stochastic trade networks. Journal of Complex Networks, 2 (4). pp. 537-556. ISSN 2051-1310 (2014)

Z

Zhu, Zhen and Cerina, Federica and Chessa, Alessandro and Caldarelli, Guido and Riccaboni, Massimo The rise of China in the international trade network: a community core detection approach. EIC working paper series #4/2014 IMT Institute for Advanced Studies Lucca

Zhu, Zhen and Cerina, Federica and Chessa, Alessandro and Caldarelli, Guido and Riccaboni, Massimo The rise of China in the international trade network: a community core detection approach. PloS One, 9 (8). e105496. ISSN 1932-6203 (2014)

This list was generated on Mon Oct 23 10:02:24 2017 CEST.